Trening na weekend, 10.03.17, sprint

Czas na kolejny „Trening na weekend”. Tym razem zaproponuję trening rozwijający zdolności sprinterskie.

 Trening szybkości, ok. 75 min, ok. 2000m:

  1. 600 (100 zm, 200 kr) akc technika
  2. 50 kr rozpędzana. Zaczynamy powoli, rozpędzamy się do maksymalnej prędkości. Pilnujemy długości kroku. Nie skracamy kroku w miarę nabierania prędkości!
  3. 100 luz na plecach
  4. 25 kr rozpędzane. Uwagi jak w zadaniu 2)
  5. 50 luz na plecach
  6. 25 NN kr rozpędzane
  7. 50 luz
  8. 25 RR kr rozpędzane
  9. 50 luz
  10. 25 kr max
  11. 50 luz
  12. 15 kr max + 35 luz
  13. 15 kr max + 35 luz
  14. 300 cw techniczne

 

Powtarzamy zadania 2)-13). Odcinki sprinterskie pływamy teraz „swoim stylem”. Oczywiście może to być ponownie kraul. Pamiętamy o maksymalnym zaangażowaniu i technice! Przerwy muszą być takie, żeby kolejne zadanie sprinterskie można było wykonać na rzeczywiście maksymalnej prędkości. Mniej zaawansowanym wystarczy jedno powtórzenie zadań 2-13).

Na koniec treningu porcja ćwiczeń technicznych ze zbioru działu „Trening i technika”

Przed treningiem warto zapoznać się z artykułem „Problem z kraulem dokładankowym” , „Kraul sprinterski z Anną Dowgiert” i „Dowgiert w Endlesspool.Warszawa„. Znajdziecie tu wiele cennych wskazówek, które pozwolą Wam pływać efektywniej. A więc szybciej, z mniejszym wydatkiem energii.

Popatrzmy jak pływają najlepsi sprinterzy na świecie – finał 50 dow podczas Igrzysk w Rio:

 

O strefach energetycznych ( A1, A2 itd. ) czytaj tutaj…

Wiele ćwiczeń technicznych znajdziesz tutaj… Sugeruję zapoznanie się z podstawowymi zasadami pływania kraulem, kliknij…

W dziale „Trening i technika” znajdziesz inne propozycje treningów na weekend.

 

Powodzenia!
PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This