Trening na weekend, 24.03.2017, regeneracja

I znowu weekend! Można solidnie popracować! Zanim zaproponuję kolejny trening, zwrócę uwagę na konieczność odpoczynku, regeneracji. Już dawno zauważyłem, że „dorośli” sportowcy, czy to pływacy, czy triathloniści, mają zwyczaj trenować „w trupa”;) Jak masters ma siłę wyjść z wody, to uważa, że stracił czas i pieniądze;). Tymczasem odpoczynek, regeneracja, jest niezwykle ważnym elementem cyklu treningowego. Po kilku, np. 3,4 mikrocyklach dużych obciążeń powinno się zaplanować tydzień regeneracji. Podobnie w mikrocyklu tygodniowym. Co najmniej jeden dzień sugeruję całkowicie odpuścić sobie trening, co najwyżej spacerek, i jeden dzień trening na małych obciążeniach. Dotyczy to tych z Was, którzy trenują często 7 lub nawet więcej razy w tygodniu. Przemęczony organizm nie będzie pracował efektywnie. Pamiętajcie, że z każdym rokiem regeneracja trwa dłużej. Widać to nawet u wyczynowych zawodników. Różnica w znoszeniu obciążeń piętnastolatka i np. 22 latka jest wyrazna. A więc trenujcie mądrze! Oczywiście to co dla jednego będzie regeneracją, innego zabije;) Najbezpieczniej jest zrobić, w ramach wypoczynku, trening techniczny niskiej intensywności (tak, tak, mogą być treningi techniczne wysokiej intensywności!), w zakresach A1-A3, z metrażem 30-50% normalnego. Wystarczy to na podtrzymanie wcześniej wypracowanych parametrów i pozwoli na dalszy rozwój.
Proponuję taki trening:

 

  • 300 (100zm, 200 grzb)
  • 6×150 kr( 50A1, 50A2, 50A3) p 1’ – akc utrzymanie długości kroku, ilości ruchów napędowych na basen, w miarę narastania prędkości
  • 12 x poślizg – mocne odbicie i szybowanie bez ruchu jak najdalej.
  • 10×50 ( 25 ruchów napędowych kr – dopłynąć jak najdalej. Jeśli nie uda się dotrzeć do końca basenu, odwracamy się na plecy i kończymy grzbietem) Wykonywać to ćwiczenie na różnych prędkościach. Przerwa dowolna
  • 300 cw techn klasyk

Jeśli dla kogoś powyższa propozycja jest zbyt obciążająca, to trzeba skrócić zadania do akceptowalnej długości.

Zapoznajcie się z art „Precyzja w popularnych ćwiczeniach do kraula„. Zdecydowanie przyda się to w realizacji treningu;)

O strefach energetycznych ( A1, A2 itd. ) czytaj tutaj…

Wiele ćwiczeń technicznych znajdziesz tutaj… Sugeruję zapoznanie się z podstawowymi zasadami pływania kraulem, kliknij…

W dziale „Trening i technika” znajdziesz inne propozycje treningów na weekend.

Powodzenia!

PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This