Trening na weekend, 31.03.2017 – PPB(AT)

Każdy pływak, także w kategorii masters, jak i triathlonista, wie jaką ma „życiówkę” na 200m. Jeśli nie wie, to łatwo tą wiedzę zdobędzie na pierwszym treningu:) Znając życiówkę na 200 łatwo wyznaczyć, z wystarczającą dla planowania treningu dokładnością, prędkości dla poszczególnych stref energetycznych. Jeśli podzielimy wynik na 200 na pół i dodamy 7 do 10 sekund, to otrzymamy prędkość progową – próg przemian beztlenowych. O PPB już pisałem wcześniej. Przykład: życiówka na 200 wynosi 2:40. Po podzieleniu na pół otrzymujemy 1:20 na 100m. Dodajemy 7-10 sek i mamy prędkość progową na 100 – 1:27-30.
Pływający kraulem, z opanowaną niezle techniką, dodają raczej 7 niż 10 sek.

Konstruujemy więc zadanie, np. 30×100 kr w tempie 1:27 z przerwą 10 sek. Ilość powtórzeń, odcinka stumetrowego w tym przypadku, a także długość przerwy, dostosowujemy do poziomu zaawansowania. Dobrze jest jednak, gdy czas pracy w całym zadaniu przekraczał 20 minut ( sumujemy czasy poszczególnych odcinków).

Poniżej kolejny, weekendowy, trening – kształtowanie PPB (progu przemian beztlenowych):

 

  • 300(100zm, 200 grzb)
  • 12×50 (50 cw techn A1, 50 A2, 50 A3, 50AT) p 20” – dbamy o to, by wraz z większą prędkością nie zwiększać ilości ruchów napędowych na długość pływalni
  • 200 cw techn kr, akc DPS ( długość kroku)
  • 20×100 tempo PPB (AT) wyznaczone wg podanej wyżej metody, przerwa 10-15 sek
  • 300 cw tech „swój styl” spokojnie

 

O strefach energetycznych ( A1, A2 itd. ) czytaj tutaj…

Wiele ćwiczeń technicznych znajdziesz tutaj… Sugeruję zapoznanie się z podstawowymi zasadami pływania kraulem, kliknij…

W dziale „Trening i technika” znajdziesz inne propozycje treningów na weekend.

 

Powodzenia!

 

PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This