Trening na weekend, 7.04.2017, mix

Proponuję kolejny trening „mieszany”. Mastersi często mają bardzo ograniczony czas na pływanie, zaledwie kilka godzin w tygodniu. Zachodzi więc konieczność kształtowania kilku cech motorycznych podczas jednej jednostki treningowej.

 Trening mix, ok. 75 min, 3100m :

 

  • 400(100zm, 100 grzb, 100 kr) akc technika
  • 16×50 kr A2 p 10” akcent na maksymalnie długi krok pływacki, jak najmniejszą ilość ruchów napędowych na basen.
  • 15×100 (100A2, 100AT, 100 AN) kr p 15, 30, 45 sek
  • 400 cw techn grzb

 Trzecie, główne, zadanie, jest doskonałą okazją do ćwiczenia techniki pływania. Pływajcie tak, by ilość cykli w miarę zwiększania prędkości, rosła jak najmniej.

Prędkości pływania wyznaczcie w oparciu o rekord życiowy na 200:

Rekord życiowy (PB) na 200:
– PB/2 + 20 sek: A1
– PB/2+15-20 sek: A2
– PB200/2+10-15 sek: A3
– PB200/2+7-10 sek: AT
– PB200/2 + <7 strefa anaerobowa ( High Performance Endurance)

Przykład:
najlepszy wynik zawodnika na 200 m – 2:08,00
Wyliczamy dla tego zawodnika strefę A1 ( aerobową reneneracyjną)- 2:08/2=1:04
Dodajemy wg powyższego wzoru 20 sekund i otrzymujemy 1:24 na 100 m. A więc prędkość A1 dla tego zawodnika wynosi 1:24.
Analogicznie:
A2 – 2:08/2 ( 1:04) + 15-20 sek= 1:19-24
A3 – 2:08/2 ( 1:04) + 10-15 sek= 1:14-19
AT – 2:08/2 ( 1:04) + 7-10 sek= 1:11-14
AN – 2:08/2 ( 1:04) + <7 sek= szybciej niż 1:11

  

Powodzenia!

 PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

 

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This