Trening na weekend – nogi

Kolejny weekend, kolejny weekendowy trening. Zapraszam! Popracujmy dzisiaj nad nogami. To często bardzo zaniedbany element treningu, zwłaszcza u masterów. Pływania samymi nogami, jeśli nie są dobrze wytrenowane, jest nieco uciążliwe. Do tego nie możemy pochwalić się na fejsie dużym metrażem treningu;) Zamiast 3 km wyjdzie nam na przykład 1500;) Nie ma się czym chwalić;) Dobra praca nóg to element pływania niezwykle ważny w pływaniu na wodach otwartych, także w triatlonie. Warto je trenować, chociażby po to, żeby nie przeszkadzały. Zdarza mi się szkolić triathlonistów, których praca nóg jest tak niewiarygodnie nieefektywna, że stoją w miejscu, albo nawet się cofają, płyną do tyłu! Ramiona ciągną do przodu, a nogi temu przeszkadzają;)
Więc do pracy!

Trening nóg, 60-75min, 2300m:

  • 200(100zm, 100 grzb)
  • 6×50 kr (50A2, 50A3, 50 rozpędzane do maksymalnej prędkości na ostatnich 5-7 metrach) p 20”
  • 300 ( lub więcej, jeśli macie czas) NN ćwiczenia techniczne. Przykłady znajdziecie w artykule „Efektywność pracy nóg” tutaj…
  • 4×75 NN kr p 1’( należy dążyć do tego, żeby 75 m na nogach przepłynąć w tempie „życiówki” na 100 całym stylem. Jeśli np. przykład Twój rekord na 100 kr wynowi 1:20, to 75 m NN kr powinieneś pływać w 1:20. Jeśli nogi są wolniejsze, świadczy to o niewłaściwych proporcjach napędu.
  • 300 NN delf zmiana położenia ciała co 25m ( piersi, bok, plecy, drugi bok itd.). Akc duża amplituda ruchu nóg.
  • 4×150 NN kr p 1’ uwagi analogiczne jak w zadaniu 4x75m
  • 300 cw techniczne do „swojego stylu”

 

Technika pracy nóg:

 

Powodzenia!
PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This