Trening na weekend-VO2max

nstrukcja

Kolejny weekend zaczyna się. To świetna okazja aby coś dla ciała i ducha pożytecznego zrobić – trening pływacki;) Zapraszam więc na kolejny „Trening na weekend”.

Od czasu do czasu jest potrzeba, aby popływać intensywnie. Poniżej proponuję zadania rozwijające maksymalny pułap tlenowy (VO2max).

Trening VO2max ok. 90 min, 3600:

  • 300(3x100zm w odwrotnej kolejności)
  • 3×100 cwiczenia techniczne do kraula z narastającą intensywnością: 100 A1, 100A2, 100 A3. Przerwa 30-45 sek
  • 3x {(4×150 p 15”)+300} p 3 min  – całość zadania, wszystkie odcinki, pływamy z intensywnością zbliżoną do maksymalnej. Tętno musi być tylko 10 poniżej maksymalnego. Jest to zadanie bardzo wymagające. Mniej wytrenowani mogą je skrócić do 2 czy nawet jednej serii.
  • 300 luzno

 

O strefach energetycznych ( A1, A2 itd. ) czytaj tutaj…

Wiele ćwiczeń technicznych znajdziesz tutaj… Sugeruję zapoznanie się z podstawowymi zasadami pływania kraulem, kliknij…

W dziale „Trening i technika” znajdziesz inne propozycje treningów na weekend.

Co to jest VO2max – przeczytajcie tutaj…

Powodzenia!

PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This