Anna Dowgiert-trening na gumach

Anna Dowgiert

Znaczną część treningu zawodnicy wykonują na lądzie. Popularnym ćwiczeniem jest rozciąganie gum typu stretch-cordz. W zależności od zadania, możemy poprawić wytrzymałość, wytrzymałość siłową, siłę czy wreszcie technikę. Aby jednak odnieść korzyści z treningu na gumach, symulujących ruchy pływackie, musimy ćwiczenia wykonać prawidłowo. Tak, jak nam to demonstruje olimpijka, finalistka Mistrzostw Świata z Kazania 2015, wielokrotna mistrzyni i rekordzistka Polski, Anna Dowgiert.

 

 

Momenty zatrzymania filmu podkreślają punkty najważniejsze, i jednocześnie takie, w których błędy są najczęstsze.

 

Cztery punkty – punkt zaczepienia, dłonie, barki i biodra muszą leżeć w jednej linii na początku ruchu.

 

 

Wysoki łokieć – poniższe screeny pokazują zasadę „wysokiego łokcia”, tym samym wczesnego chwytu wody, w praktyce

Podczas ćwiczenia głowa powinna być ustawiona tak, żeby patrzeć pod kątem ok. 45 st do przodu.

 

Częstym błędem jest ćwiczenie na prostych nogach. Zdarzają się nawet przeprosty w stawie kolanowym. Kolana powinny być, jak na filmie, wypchnięte lekko do przodu, a tym samym nogi ugięte.

Warto również zwrócić uwagę, że tułów nie wykonuje żadnych ruchów. Najczęstszym błędem są ruchy tułowia w górę i w dół, dzięki którym zawodnik robi zamach rękami, co ułatwia rozciągnięcie gumy.
Plecy Ani są cały czas proste. Całe ćwiczenie wiernie odwzorowuje ruch pływacki, dzięki czemu prowadzi do zamierzonego celu – szybszego pływania. Sam fakt rozciągania gum, jeśli robicie to bez należytej techniki i staranności, mimo godzin wysiłku i litrów potu, do podobnego efektu nie doprowadzi.

Przyjemnego i owocnego treningu!

 

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This