Rozgrzewka przed treningiem

Rozgrzewka przed treningiem – potrzebna? Jak prawidłowo powinna wyglądać?

W dalszym ciągu w różnych dyscyplinach sportowych kuleje jakże istotny element jakim jest rozgrzewka. Dlaczego nie wykorzystujemy jej potencjału? Nie traktujemy poważnie?

PO CO SIĘ ROZGRZEWAĆ:

  • Przygotowujemy całe ciało do wysiłku i zapobiegamy uniknięcia ryzyka kontuzji (podnosimy temperaturę ciała, poprawiamy elastyczność tkanek, wymianę gazową
  • Aktywizujemy układ nerwowy
  • Aktywizujemy i podnosimy poziom pobudzenia i przygotowania mentalnego 

W rozgrzewkę możemy również wykorzystywać jako korekcję i pracę nad słabymi „łańcuchami” naszego ciała na co często nie ma czasu w reżimie danej dyscypliny sportowej.

Ile czasu powinna trwać prawidłowa rozgrzewka?

Wystarczy 12-15 min aby przygotować się do głównego treningu – podnieść temperaturę ciała, poprawić zakres ruchu w stawach, skorygować błędy techniczne oraz wzmocnić mięśnie 

O CZYM POWINNIŚMY PAMIĘTAĆ PODCZAS ROZGRZEWKI?

  • ROZGRZWEKA PŁYWACKA TO NIE WYMACHY RĘKAMI!
  • ROZGRZEWAMY CAŁE CIAŁO – BO PŁYWA CAŁE CIAŁO!
  • WYKONUJEMY ĆWICZENIA , KTÓRE ANGAŻUJĄ WIELE MIĘŚNI
  • ĆWICZENIA WYKONUJEMY OD ŁATWIEJSZYCH DO TRUDNIEJSZYCH ( NIE WYKONUJMY ĆWICZEŃ , KTÓRYCH NIE POTRAFIMY WYKONAĆ POPRAWNIE! NAJPIERW SIĘ ICH UCZYMY POWOLI, ŚWIADOMIE!)
  • W KAŻDYM ĆWICZENIU NAMINAMY MIĘŚNIE BRZUCHA!!!!

PRZEDE WSZYSTKIM LICZY SIĘ TECHNIKA I JAKOŚĆ WYKONANIA ĆWICZENIA!!! 

PRZYKŁAD ROZGRZEWKI:

  • 5min – pobudzenie, rozgrzanie – trucht w miejscu, skoki, przeskoki, pajacyki, rowerek,
  • (pobudzenie CORE) – podpory w różnych pozycjach
  • Pobudzenie dużych grup mięśniowych – przysiady, wypady, wykroki, pompki, ćwiczenia z gumami
  • Dynamiczne rozciąganie- ruchy specyficzne dla danej dyscypliny – wymachy, krążenia
  • Pobudzenie mocy- kilka wyskoków, bieg z wysoko uniesionymi nogami-skipy, ćwiczenia koordynacyjne 

Sonia Bochyńska

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This