Trening na weekend – tolerancja

Podsiadlowski

Na fotce Michał Podsiadłowski w endlesspool.warszawa

 

Zaczyna się weekend, czas więc na kolejną propozycję treningu. Przypominam, zawsze lepiej jest zwrócić się do fachowca, których nie brakuje, niż trenować samodzielnie. Ale jeśli już trenujesz w ten sposób, to właśnie do Ciebie kieruję swoje sugestie. Jeśli trenujesz samodzielnie to znaczy że jesteś Mastersem, pływackim lub triathlonowym:) O ile młody, 13-18 letni organizm zniesie wszystko:) a naturalny rozwój skompensuje nawet spore błędy, to kilkanaście, kilkadziesiąt lat po „osiemnastce” już takich możliwości nie ma. Trening musi być bardziej precyzyjny, uwzględniający fakt, że odpowiedz organizmu szesnastolatka i czterdziestolatka jest zupełnie inna. Jeśli nie wiesz co robić, jak pływać w danym mikrocyklu, zawsze możesz zrobić trening tlenowy, np. taki… To najbezpieczniejsze wyjście. Pamiętać przecież trzeba o tym, że sport to przede wszystkim zdrowie. A zbyt intensywne treningi, tak często spotykane u masterów, zdrowie raczej zabiorą, a i zwyżki formy nie dadzą. Nie mniej jednak w rozsądnie skonstruowanych cyklach musi się znaleźć miejsce na bardziej intensywne treningi. Poniżej propozycja treningu, którego zadaniem jest kształtowanie tolerancji mleczajowej.

 

 

Trening tolerancji mleczajowej, ok. 60 min, 2650m:

 

  • 200 (2×100 zmiennym w odwrotnej kolejności: kr, klas,grzb, delf ) z akcentem na technikę. Jeśli masz problem z jakimś stylem, zastąp go innym, lepiej znanym
  • 300 cw techn do kraula. Sugeruję ćwiczenia z zestawu tutaj…

 

 

  • 3x {(125m w tempie PB 200 p 90”)+(100m w tempie PB 200 p 80”)+(75m w tempie PB 200, p 70”)+(50m w tempie PB 200 p 60”)}

 

Tempo PB 200 oznacza tempo „życiówki” na 200 m ( personal best). Powyższe zadanie przygotowuje do rekordowego 🙂 pływania na dystansie 200m.

 

  • 8×50 ( 35 luzno akc technika kraulem+35m max „swoim stylem”) p co najmniej 30”
  • 600 cwiczenia techniczne: 100m do głównego stylu, 100 do drugiego
  • 100 luzno

 

 

Poprzednie treningi:

  • „Trening na weekend” kształtujący zdolności tlenowe znajdziesz tutaj…
  • „Trening na weekend” – trening „progowy” (AT, PPB) tutaj…
  • “Trening na weekend  – VO2max) tutaj…

 

Przeczytaj też : Strefy energetyczne-wprowadzenie”

 Powodzenia!

 PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

 

 

 

Wypowiedz się:

KlubbenFit

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This