Przedstawiam szanownym Pływakom i naszym Czytelnikom kolejny trening na weekend. Zadania te będą kształtować zdolności tlenowe organizmu. Powinny być podstawą treningu, szczególnie masterów. Są bezpieczne dla zdrowia nawet starszych zawodników, czy powracających do pływania rekonwalescentów po kontuzjach czy chorobach. Trening pływacki to nie tylko zadania w wodzie. Pamiętajmy o rozgrzewce na lądzie. O podstawowych zasadach rozgrzewki przeczytacie tutaj…
Proszę także pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu. Pisałem o tym tutaj… Prawidłowo żywiący się pływak, trenujący 3-5 razy w tygodniu, jako jedynego „suplementu” potrzebuje podczas treningu  czystej wody.
Podczas poniższego treningu strefy intensywności wyznaczać będziemy w oparciu o znajomość tętna maksymalnego (
czytaj…)

 

Trening zdolności tlenowych organizmu, ok. 60 min, 3300m:

 

  • 400(100 zm, 100 kr, 100 zm, 100 grzb) – jeśli nie opanowaliśmy wszystkich 4 styli pływackich, ten mniej znany zastępujemy innym, lepiej opanowanym
  • 600 kr ( 100 cw techn A1, 100 styl A2) patrz…
  • 12×100 kr (3xA2; 2xA3; 1xAT) ) patrz…  przerwy 10, 15, 20 sek
  • 16×50 kr (1,2,3- AT; 4-A1 itd.) p 20”
  • 300 cw techniczne “swój styl”

 

Podczas wykonywania zadań koncentrujmy się na technice. W szczególności zwracamy uwagę by utrzymać długość kroku, ilość ruchów na długość pływalni. Nie śpiewamy piosenek, nie myślimy o urlopie!:)
Po treningu, lub jako osobną jednostkę treningową, polecam ćwiczenia – kliknij…

 

O strefach energetycznych ( A1, A2 itd. ) czytaj tutaj…

Wiele ćwiczeń technicznych znajdziesz tutaj…

W dziale „Trening i technika” znajdziesz inne propozycje treningów na weekend.

Powodzenia!

 

PS Jeśli masz pytania, potrzebujesz wyjaśnień, pisz na mariusz@artswim.pl

 

Wypowiedz się:

O autorze

Powiązane wpisy

Shares
Share This